7 Kelebihan Cinch Tea Untuk Anda Kekal Tenaga dan Hilangkan Mengantuk

June 13, 2017

Assalamualaikum wbt dan selamat datang Azie ucapkan kepada semua ke blog ini. Salam Ramadhan ke 19 :)


Harini Azie nak share dengan anda tentang satu minuman yang Azie amalkan sepanjang tahun pertama di UIA. Setiap pagi sebelum pergi class, Azie akan buat instant breakfast Azie. Kadanf-kadang, bila nak stay up pun Azie akan minum minuman ni.

Dengan pertolongan Allah melalui minuman ini, Azie dapat hilangkan rasa mengantuk setiap kali nak study dan kekal bertenaga sepanjang hari. Jadi katil tu buat pandang sebelah mata je haha sebab bila kita tak mengantuk, kita tak ada rasa nak cuba-cuba baring atas katil kan?


Memperkenalkan...... Cinch Energy Tea Mix!






Okay meh nak share sikit, Cinch Energy Team Mix ni merupakan adunan teh putih, merah dan hijau matcha yang memberikan rasa umpp. Tapi kalau ikut tekak Azie, rasa dia macam plain water tapi sedap haha.


Teh eksotik putih, merah dan hijau matca dipetik dan diadun dengan berhati-hati untuk mewujudkan minuman luar biasa hebat. Ia dapat meningkatkan tenaga secara luar biasa dan nyaman.


Alkisahnya
Dulu Azie, masa belajar asasi dekat UIA PJ, susah gila nak study. Tak tahu lah kenapa, setiap kali study mesti rasa nak tertidur. Mesti mengantuk. Kalau class pagi-pagi pukul 8am atau 9am macam tu, kebanyakkan masa dalam class Azie bukan fokus pun tapi Azie berperang melawan mengantuk.


Yang lagi teruk tu, kadang-kadang Azie tidur terus especially dalam class Biology. Bila diingat semula, masa semester terakhir Azie paling jarang study. dah lah masa tu Azie amik subjek yang perlukan banyak membaca dan menghafaz iaitu Biology dan Chemistry. Tapi tak tahu kenapa badan Azie selalu penat dan tidak bertenaga.


Mula-mula Azie ingat nescafe boleh membantu hilangkan rasa mengantuk tu. So Azie ambil nescafe dengan kerap. Setiap kali sebelum Azie pergi class Bio yang pukul 8am tu, Azie akan beli nescafe tin tu pastu minum dalam class.


Mula-mula memanglah mata segar bugar. Tapi lama kelamaan, nescafe pun dah tak jalan. Azie still mengantuk jugak dalam class. Cis...


So memang Azie akan mengantuk je memanjang. Study pun kurang huhu. Maka results pun biasa biasa saja...


Start masuk degree, Azie cari solution, tak boleh berharap dengan nescafe lagi. Sebab Azie syak, nescafe penyebab hati Azie jadi berat dengan toksin dan caffein. Sebab hati kan tempat dimana segala waste dalam badan akan dikumpulkan. So bila hati banyak benda kotor, dia effect kat badan. Badan pun jadi lemah dan lesu for no reason.


Maka Azie pun try lah Cinch Tea ni, nak tengok sejauh mana kehebatannya dalam mengekalkan tenaga semulajadi Azie. Alhamdulillah, selepas minum cinch ni, Azie siap boleh stay up without rasa mengantuk. Every morning, Azie akan bancuh cinch tea ni, kadang-kadang dengan ESP.


Apa yang Azie rasa memang totally tak sama dengan rasa lepas minum nescaffe. Azie rasa tak mengantuk, sangat energetik dan boleh fokus dalam class. Syukur Alhamdulillah. Dan sejak itu memang setiap hari Azie akan bancuh cinch tea ni dengan ESP. Sebab ESP bagi rasa kekal yang berpenjangan.


Syukur Alhamdulillah, result Azie untuk semester 1 pun sangat berbeza berbanding sebelum tu. Result untuk sem dua pulak belum keluar lagi hehe. Anda doakan Azie dapat 4.0 flat ye sebab itulah target Azie. Nak berimpian, nak set goal kan percuma. Jadi target lah tinggi-tinggi hehehe



Study Critical Thinking dan Anatomy sekali sebab exam back to back



7 Kelebihan Cinch Tea Untuk Anda Kekal Tenaga dan Hilangkan Rasa Ngantuk
Yang pertama, dia dah package dalam satu-satu saket siap-siap. So boleh bancuh setiap hari and have your breakfast-on-the-go.

Yang kedua, dia sangat-sangat mudah dibawa kemana-mana. Sebab dia dalam saket yang kecil kan so, tak perlu bawa the whole thing. Nak masukkan dalam wallet perempuan pun muat InsyaAllah... hahaha

Yang ketiga. Sangat rendah caffein dan sangat rendah glisemik index (GI). So pada yang nak kurus pun boleh cuba-cuba minum tea mix ni ye

Yang keempat, Cinch Tea sangat natural tanpa pemanis, perasa dan pewarna tiruan. Dan rasanya semua produk Shaklee memang tiada ketiga-tiga ni. InsyaAllah semuanya selamat dan berkesan :)

Yang kelima, Ianya merupakan alternatif minuman bergula dan kopi yang terbaik. Pada mereka yang dah kena kurangkan jumlah gula tapi sangat suka minum kopi atau teh, sangat-sangat digalakkan minum cinch tea.

Yang keenam, Cinch tea memberikan peningkatan tenaga yang segera. Lepas minum je badan dah rasa energetik insyaAllah.

Yang ketujuh, selain memberi peningkatan tenaga, Cinch Tea juga tinggi dengan antioksida dan mampu meningkatkan metabolisme badan






Kalau anda seorang students dan mengalami masalah susah nak study macam Azie dulu, atau anda merupakan seorang yang bekerjaya dan sering penat disebabkan penat bekerja, atau anda merupakan seorang yang sangat kurang tidur, atau anda memerlukan tenaga yang berkekalan, meh lah cuba Cinch Tea ni mana tahu ianya boleh menyelesaikan masalah itu.


Mana tahu Cinch Tea lah solusi yang anda cari-cari selama ni. Belum cuba belum tahu kan? Dah cuba insyaAllah jatuh cinta hehe


Azie doakan semoga anda yang membaca blog ini mendapat manfaat daripada post ini dan urusan anda dipermudahkan. Amin :)





Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Aziemah untuk:-


FREE CONSULTATION
AFFORDABLE PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!

Noor Aziemah
aziemah96@yahoo.com
012-6818763 (Call, SMS, WhatsApp)

You Might Also Like

5 comments

  1. bagusnya teh ni..hehe..tp dya xberapa gemar sgt minum. hehe.. follow sini..

    ReplyDelete
  2. Terima kasih aziemah.
    Sekurang2nya saya dapat tau ni.

    ReplyDelete
  3. Baru tahu ada teh nihhh ~ tak pernah dengaq

    ReplyDelete
  4. Wiw, this tea is great. Thanks.

    Selamat hai raya dan jangan lupa main meriam buluh.

    ReplyDelete
  5. Selamat hai raya dan jangan lupa main meriam buluh.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...