13 Kebaikan Vitamin E Complex yang Badan Kita Perlukan

January 24, 2018

Assalamualaikum

Siapa sini nak ubah penampilan dia jadi lebih cantik daripada sekarang? Azie rasa setiap sorang daripada kita yang bergelar perempuan atau wanita mesti ada keinginan untuk cantik kan?

Cantik itu subjektif. Setiap orang ada definisi kecantikan dia sendiri. Ada yang rasa muka bersih tanpa jerawat itu cantik. Ada yang rasa muka cerah tu cantik. Ada yang rasa muka flawless tu cantik. Tak kisah lah apa definisi cantik kalian, yang penting apa-apa yang kalian guna untuk menjadi cantik tu pastikan ianya selamat untuk digunakan okay :)

Panjang pulak mukadimah.

Sebenarnya Azie nak share dengan anda salah satu vitamin yang badan anda perlukan untuk menjadi cantik. Kenapa azie kata badan anda perlukan vitamin ni? Sebab vitamin ni ada sifat antioksidan yang tinggi yang membantu mencantikkan kulit kita.

Hmm apa ye?

Okay vitamin yang Azie maksudkan ialah... VITAMIN E.





Dalam Shaklee, ada Vita-E Complex yang membekalkan vitamin E kepada badan anda. Sebelum tu , jom kenal vitamin E serba sedikit dulu.

Vitamin E merupakan salah satu vitamin daripada vitamin jenis larut lemak yang aktif di selurih badan. Terdapat dua jenis molekul Vitamin E iaitu Tocopherols dan Tocotrienols.

Tocopherols pula terbahagi kepada empat iaitu alpha-tocopherol, beta-tocopherol, delta-tocopherol dan gamma-tocopherols. Sama juga seperti tocotrienols yang terbahagi kepada jenis alpha, beta, delta dan gamma-tocotrienols.

Vitamin E membantu mencegah berlakunya 'oxidative stress' dengan bekerjasama dengan nutrient lain bagi mengelakkkan molekul oksigen dari menjadi terlalu aktif.







13 Kebaikan Vita-E Complex

1. Melambatkan proses penuaan
Kadar antioksidan yang tinggi dalam Vita-E Complex membantu melambatkan proses penuaan. Vita-E mencegah masalah inflamasi dalam badan yang turut menyumbang kepada proses penuaan.

2. Membantu mengurangkan stretchmark akibat kehamilan atau kegemukan.

3. Mencegah penyakit jantung.
4. Melindungi struktur membran daripada rosak.

5. Membantu proses pembekuam darah yang normal dan penyembuhan ketika terjadi luka.

6. Mengurangkan parut.
7. Membantu mengurangkan kesan parut jerawat dan tompok hitam

8. Mengurangkan tekanan darah.
9. Menguatkan dinding kapilari darah.
10. Memmbantu menjadikan kulit dan rambut lebih sihat.

11. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau penyakit nyanyuk.

12. Membantu dalam rawatan PMS dan penyakit fibrocystic.

13. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang penting dan membantu merendahkan risiko kanser dan penyakit kardiovaskular.





Jom dapatkan Vitamin E anda harini juga. Azie 012 6818763

You Might Also Like

2 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...